Klasy helikopterów rc

Klasa śmigłowca, to nic innego jak jego wielkość. W branży modelarskiej samochodowej wyróżniamy skale czyli, ile razy dany model został pomniejszony w porównaniu z oryginałem, a helikoptery dzielimy według klasy.

Śmigłowce możemy jeszcze podzielić na spalinowe i z silnikiem elektrycznym. Jedno lub dwu-wirnikowe. 

Przy helikopterach spalinowych potrzebujemy już dużej wiedzy z zakresu mechaniki silników spalinowych. Docieranie silnika, przeglądy regulacje i czyszczenie co sesję lotniczą to normalka i nie jeden z nas spędził wiele godzin na odpowiednim regulowaniu swojego silnika. Ile to razy coś stukało, pukało i nie dawało w nocy spać. Tak jak z naszymi spalinowymi samochodami rc.


  Więcej siedzenia w garażu niż zabawy w polu. Polecam tego rodzaju silniki naprawdę zapalonym modelarzom. Bardziej leniwym pozostają silniki elektryczne, które mocą naprawdę nie ustępują silnikom spalinowym, ale i tu mamy podział na szczotkowe i bez szczotkowe. Wracając do naszego pierwszego podziału wielu producentów wprowadza jeszcze swoje klasy które nie mają tak naprawdę żadnego znaczenia. Takie pół środki aby zwrócić uwagę klienta, że ich produkt jest prawie tak duży jak np ten 450 a kosztuję tyle co 250. Do tego podziału należy jeszcze dopisać tzw minihelikoptery to one są przeznaczone do latania w zamkniętych pomieszczeniach.


Klasy helikoptera od najmniejszej:


  1. 100 wirnik do 300 mm
  2. 200 wirnik do 400 mm
  3. 300 wirnik do 500 mm
  4. 450 wirnik do 700 mm
  5. 500 wirnik do 900 mm
  6. 550 wirnik do 1200 mm
  7. 600 spalinowa klasa 50 wirnik do 1350mm
  8. 700 spalinowa klasa 90 wirink do 1500mm
Wraz z wielkością naszej maszyny w parze idzie jej waga a co z kolei niesie za sobą większe uszkodzenia podczas upadku lub zderzenia z przeszkodą. Proste prawa fizyki. W tym miejscu jest miejsce na jeszcze jedno proste prawo im większy model helikoptera tym większe są użyte części. Mówiąc prościej potrzeba więcej materiału do produkcji więc automatycznie wszystkie podzespoły są droższe. Różnice potrafią być naprawdę spore. Należy też zwrócić uwagę na to, że aby podnieść z ziemi nasz śmigłowiec rc potrzebujemy większego silnika który potrzebuje więcej mocy czyt. prądu a to w prostej linii prowadzi do większych pakietów które są również droższe. Przy wyborze klasy helikoptera powinniśmy kierować się zasobnością naszego portfela.

Jeśli nadal masz wątpliwości przy wyborze swojego pierwszego zdalnie sterowanego modelu zapraszam do lektury, jaki wybrać swój pierwszy helikopter zdalnie sterowany. Jeśli jesteś zainteresowany różnicami między jedno i dwu-wirnikowymi śmigłowcami możesz przeczytać o nich na moim blogu w kolejnym artykule.

Zapraszam wszystkich do grupy Facebook Helikoptery RC

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Helikopter jedno a może dwu-wirnikowy

Jaki pierwszy Helikopter RC