Klasy helikopterów rc
Klasa śmigłowca, to nic innego jak jego wielkość. W branży modelarskiej samochodowej wyróżniamy skale czyli, ile razy dany model został pomniejszony w porównaniu z oryginałem, a helikoptery dzielimy według klasy.
Śmigłowce możemy jeszcze podzielić na spalinowe i z silnikiem elektrycznym. Jedno lub dwu-wirnikowe.
Przy helikopterach spalinowych potrzebujemy już dużej wiedzy z zakresu mechaniki silników spalinowych. Docieranie silnika, przeglądy regulacje i czyszczenie co sesję lotniczą to normalka i nie jeden z nas spędził wiele godzin na odpowiednim regulowaniu swojego silnika. Ile to razy coś stukało, pukało i nie dawało w nocy spać. Tak jak z naszymi spalinowymi samochodami rc.Więcej siedzenia w garażu niż zabawy w polu. Polecam tego rodzaju silniki naprawdę zapalonym modelarzom. Bardziej leniwym pozostają silniki elektryczne, które mocą naprawdę nie ustępują silnikom spalinowym, ale i tu mamy podział na szczotkowe i bez szczotkowe. Wracając do naszego pierwszego podziału wielu producentów wprowadza jeszcze swoje klasy które nie mają tak naprawdę żadnego znaczenia. Takie pół środki aby zwrócić uwagę klienta, że ich produkt jest prawie tak duży jak np ten 450 a kosztuję tyle co 250. Do tego podziału należy jeszcze dopisać tzw minihelikoptery to one są przeznaczone do latania w zamkniętych pomieszczeniach.
Klasy helikoptera od najmniejszej:
- 100 wirnik do 300 mm
- 200 wirnik do 400 mm
- 300 wirnik do 500 mm
- 450 wirnik do 700 mm
- 500 wirnik do 900 mm
- 550 wirnik do 1200 mm
- 600 spalinowa klasa 50 wirnik do 1350mm
- 700 spalinowa klasa 90 wirink do 1500mm
Komentarze
Prześlij komentarz